W Japonii, czyli w domu

Tytuł: W Japonii, czyli w domu
Autor: Rebecca Otowa
Ilość stron: 191
Cena: ok 25 pln
Gatunek: Dzienniki, wspomnienia


"Obowiązkowa lektura dla wszystkich interesujących się kulturą japońską"

Wyobraźcie sobie, jakby to było zamieszkać w Japonii, pozostawiając za sobą wszystkich i wszystko, co dawniej było wam bliskie. W Japonii, czyli w domu to historia Amerykanki, która przeniosła się do z rodzinnej Kalifornii na japońską prowincję i tam wyszła za mąż, stając się częścią japońskiej rodziny o długim, liczącym  ponad 350 lat rodowodzie. Zamieszkała w rodzinnej posiadłości męża i poświęciła się poradzeniu domu. W swej książce opowiada o tym, czego odwiedzający Japonię turyści nie mają szans dostrzec i doświadczyć: o codziennym życiu zgodnie z wielowiekową tradycją, rodzinnych i sąsiedzkich relacjach, swoistej japońskiej przyrodzie i ... duchach, z którymi przyszło jej dzielić nowy dom. Wspominając najważniejsze zdarzenia ze swojego pobytu w Japonii, pokazuje zarazem jak zmieniło się jej dotychczasowe postrzeganie świata i jakie zmiany zaszły w sposobie życia współczesnych Japończyków. Błyskotliwa, pełna ciekawostek opowieści o prawdziwej Japonii i jej mieszkańcach, gdzie liczy się harmonia  i niezmienne od wieków zasady współżycia pod jednym dachem. To także frapująca rzecz o asymilacji kulturowej, nie do końca jednak możliwej...


Bardzo fajna i lekko napisana książka. Przyjemnie i szybko się ją czyta. Możemy się dowiedzieć bardzo ciekawych rzeczy i zajrzeć do współczesnej Japonii od środka. Autorka jako Amerykanka która poślubiła Japończyka, bardzo trafnie wychwytuje różnice pomiędzy Zachodem a Wschodem. Japonia było bardzo długo odizolowana od wpływów zachodnich, dzięki temu broniła tradycji i historii. Do dziś Japonia kojarzy mi się honorem, oddaniem rodzinie, religią shinto, szacunkiem i dbaniem o naturę. Czytając tą książkę przekonałam się że moje wyobrażenie o Kraju Kwitnącej Wiśni jest dość trafne. Zwłaszcza na prowincji , gdzie duży nacisk kładzie się na kultywowanie rodzinnych tradycji. 

Książka składa się z kilku części:
 życie w domu
rodzina i sąsiedzi
duch domowego ogniska
na łonie natury
wspomnienia
lekcje,jakie dała mi Japonia
zmiany

Kupiłam ją z powodu mojej dość długiej fascynacji tym krajem, ale zazwyczaj zapatrywałam się w mitologie czy książki historyczne, jednak gdy zobaczyłam tą książkę postanowiłam spróbować i mieć nadzieję że się nie zawiodę... no i nie zawiodłam się :) Z tej pozycji wyciągnęłam bardzo dużo wiadomości i podłapałam fajne tematy o których wcześniej nie miałam pojęcia.
 Dla ludzi zafascynowanych Japonia - książka warta polecenia !!!

Komentarze

Popularne posty