Białe kości. Graham Masterton

Tytuł: Białe kości
Autor: Graham Masterton
Ilość stron: 382
Cena: 34,90 pln
Gatunek: Thriller, Kryminał
Wydawnictwo: Albatros



Makabryczne znalezisko bulwersuje całą Irlandię. Podczas prac budowlanych na farmie w pobliżu Cork robotnicy trafiają na kości jedenastu kobiet, które przeleżały pod ziemia kilkadziesiąt lat. Wcześniej ktoś z fachowością rzeźnika - albo chirurga -pozbawił je skóry i mięśni.. za życia ! Wszystko wskazuje na mord rytualny.

Według komisarza Katie Maquire każda ofiara zasługuje przynajmniej na wyjaśnienie, jak i dlaczego została zamordowana, nawet jeśli nie ma już szans na znalezienie i ukaranie zabójcy. Przełożeni są jednak innego zdania i nakazują przerwanie śledztwa. 

Tymczasem na tej samej farmie zostają znalezione identycznie naznaczone kości młodej Amerykanki, a inna dziewczyna znika. Komisarz Maquire wie, że nie uda jej się rozwiązać tych spraw, dopóki się nie dowie, co się stało w roku 1915.


Niedawno gdzieś na forum książkowym widziałam bardzo pochlebne recenzje o tej książce i postanowiłam ja kupić. I od razu przepadłam :) Przeczytałam ją w dwa dni, akcja od razu mnie wciągnęła i bardzo spodobała mi się bohaterka. Twarda kobieta, która musi walczyć o siebie w zawodzie, który zdominowany jest przez mężczyzn, a jej awans na komisarza wcale jej w tym nie pomaga. Do tego życie nie szczędzi jej też problemów w życiu osobistym. A do tego akcja dzieje się w Irlandii - kraju gdzie to teraz wciąż widoczna jest bardzo silna więź z przeszłością (nawet tą magiczną i mitologiczną). W książce nie przytłacza ilość pojawiających się bohaterów, każda postać jest dokładnie opisana i ma swój udział w całej historia. Akcja zaczyna się już od pierwszych stron i trzyma napięcie aż do końca. Czyta się jednym tchem. Świetnie opowiedziana historia, a morderstwa na tle rytualnym dodają tylko pikanterii. No i samo zakończenie jest dość zaskakujące. Dodatkowo dowiadujemy się kilku ciekawostek o mitologi irlandzkiej, polityce i napięciach społecznych. 

Na polskim rynku jest dostępne 6 części o Katie Maquire, a 2 kolejne czekają na tłumaczenie. Graham Masterton napisał już ponad 80 książek i w Polsce ma bardzo pokaźne grono swoich czytelników. Białe kości to pierwsza książka tego autora którą czytałam, ale na pewno przeczytam do końca seria o pani komisarz a potem sięgnę po inne serie :)



Komentarze

Popularne posty