Wyzwania książkowe na 2015 rok

Wyzwanie 1
Książkowe wyzwanie z blogu amelinowa. Wyzwanie składa się z 29 punków. Mam nadzieję że uda mi się dotrwać do końca roku. 



Wyzwanie 2
12 książek na 2015 rok. To wyzwanie jest o tyle ciekawe, że trzeba wybrać 12 książek które zalegają na półce, kiedyś kupione i jeszcze nie przeczytane. Ja już wybrałam mój stosik :)



A oto mój mały stosik. Trochę historii, trochę przygody, trochę reportażu i mitologii.


1. Jean Markale, Graal Tajemnice Marii Magdaleny
Och ta książka zalega u mnie już dość długo. Mimo że lubię historię relikwii, jakoś nie mogłam się do niej zabrać. Ale w końcu przyszła pora :) 

2. Bartek Sabela, Może (morze) wróci
Zapiski z podróży. Książka o katastrofie ekologicznej i zanikaniu jeziora Aralskiego.

3. Matthew Reilly, Sześć świętych kamieni
Jedną książkę tego autora już przeczytałam "Świątynia" była niesamowita. Mam nadzieję że ta też okaże się tak wciągająca. Zalega mi na półce już jakiś czas.

4. Becky Sheetz-Runkle, Sun Tzu dla kobiet
Sztuka wojny dla kobiet (biznesu). Tytuł mówi sam za siebie. Na pewno będzie warto przeczytać.

5. Piotr Pogorzelski, Barszcz ukraiński
Jak przeczytałam w jakimś opisie jest to: "Sentymentalna podróż po Ukrainie śladami polskości". Reportaż godny przeczytania.

6. Zofia Drapella Mity i legendy morskie
Ta książka ma już swoje lata. Zakupiłam ją kiedyś na giełdzie staroci. W samie mam prawie całą serię (marynistyczną) i powoli się za nią zabieram. Na pierwszy ogień pójdzie w/w pozycja jako że mitologia to moja słabość :)

7. Tony Horwitz, Błękitne przestrzenie. Śladami kapitana Cooka
I znowu książka marynistyczna. Tym razem o przygodach Kapitana Jamesa Cooka.

8. Robert M. Edsel, Na ratunek Italii. Zdążyć ocalić skarby sztuki przed nazistami
Po przeczytaniu obrońców skarbów nie sposób uwolnić się od M. Edsel'a. Tym razem będzie o ratowaniu skarbów Italii. Książkę mam już jakiś czas i najwyższy czas się za nią zabrać.

9. Marek Pernal, Spacerownik historyczny Praga miasto magiczne
Przewodnik po mojej ukochanej Pradze. Jako że wyjazd w tym roku się nie udał, książka stała nieruszona. Ale w przyszłym roku na pewno odwiedzimy Pragę to i przeczytać przewodnik się przyda :)

10. Umberto Eco, Cmentarz w Pradze
Zawsze chciałam przeczytać coś Umberto Eco, no i kiedy w końcu mam jakąś jego książkę jakoś zawsze coś innego wpada mi w ręce. No ale w końcu koniec przekładania.

11. B. Karg, A. Spaite, R. Sutherland, Wampiry historia z zimną krwią spisana
Książka o historii wampiryzmu, zarówno tego filmowego jak i historycznego.

12. Agnieszka Kozyra, Mitologia Japońska
W tej książce przeraża mnie tylko jej grubość. Ale może pod koniec roku uda mi się ją ogarnąć. 


Wyzwanie 3
Moje 3 wyzwanie to przeczytać w 2015 więcej książek polskich autorów (kryminał, fantastyka). Niektóre są naprawdę dobre i nie odbiegają od zagranicznych pozycji. A naprawdę warto wspierać nasz krajowy rynek wydawniczy.

Wyzwanie 4
I wyzwanie numer 4 to dokończyć zaczęte książki. A w moim przypadku zebrało się kilka tytułów, ciągle przekładanych i odkładanych.

Komentarze

Popularne posty