Kirke. Madeline Miller

Tytuł: Kirke
Autor: Madeline Miller
Ilość stron: 413
Cena: 42,90 pln
Gatunek: ciężko określić :) przygoda, romans, historia
Wydawnictwo: Albatros



Jeśli chcesz wiedzieć kim jesteś, zawalcz o swoje miejsce w świecie.

Kirke długo nie wiedziała kim jest. Urodziła się w śród bogów, lecz była dla nich zbyt mało potężna. Zbyt mało piękna. Zbyt mało okrutna. Wszyscy myśleli że nie ma żadnej mocy. Lecz kiedy spotkała pierwszego śmiertelnika, stało się jasne że drzemie w niej siła, która może zagrozić wszystkim bogom. A wtedy zaczęli się bać.

Kirke musiała zapłacić za ich strach. Odtrącona przez bogów i ludzi, była zmuszona radzić sobie sama. Kolejne próby, przed którymi postawił ją los, przygotowały ja do tej najważniejszej. Aby ochronić to co kocha, Kirke będzie musiała zebrać wszystkie siły i zdecydować raz na zawsze, czy należy do bogów, wśród których się urodziła, czy do śmiertelników, których pokochała. 


Dawno nie trafiłam na książkę, która by mnie tak wciągnęła. Przeczytałam ją w 2 dni. Mimo iż mitologia grecka nie jest mi obca, byłam bardzo ciekawa kolejnych przygód Kikre, ujętych bardziej literacko i z polotem niż znane mi mitologie. Autorka po mistrzowsku łączy zdarzenia i fakty o Kikre w spójną całość, ukazuje uczucia, przemyślenia i rozterki bohaterki, które wydaja się nam bardziej ludzkie niż boskie. I tak oto wyłania się obraz zagubionego dziecka, opuszczonego (w tłumie), zostawionego samemu sobie, bez specjalnych 'zdolności', które w świecie bogów są tak ważne jak tożsamość. Rozczarowanie i samotność towarzyszą Kirke także w dalszym życiu. Bez wsparcia rodziny podejmuje nie zawsze przemyślane decyzje, które zazwyczaj przynoszą przykre konsekwencje. 
Kikre jest lekkomyślna, naiwna, ufna, nie potrafi się odnaleźć w świecie bogów. W końcu za jej odmienność i ze strachu, bogowie decydują o zesłaniu jej na wyspę Ajaje. Ale to dopiero początek jej drogi w poznaniu siebie i akceptacji. A także preludium do jej niesamowitych i magicznych przygód, gdzie spotka Dedala, Minosa, Minotaura, Scylle, Odyseusza, Hermesa i wiele, wiele innych postaci, które tworzą barwną mitologię starożytnej Grecji.


Kikre ofiarująca puchar Odyseuszowi, obraz autorstwa John'a William'a  Waterhouse

Komentarze

Popularne posty