Uroczysko. Colin Meloy

Tytuł: Uroczysko
Autorki: Colin Meloy
Ilość stron: 546
Cena: ok 40,90 pln
Gatunek: Przygodowa, dla młodzieży
Wydawnictwo: Wilga


Niezwykła książka fantasy dla młodych czytelników

Dwunastoletnia Prudencja McKneel wiedzie dość zwyczajne życie do dnia, kiedy jej mały braciszek zostaje porwany przez kruki. Dziewczynka ze swoim szkolnym kolegą wyrusza na poszukiwanie brata do Nieprzebytego Boru - dzikiego lasu w samym środku Portland. Wyprawa, która miała być tylko misją ratunkową, nieoczekiwanie zmienia się w coś więcej.

Uroczysko zrodziło się w wyobraźni Colina Meloya, autora świetnych tekstów piosenek i lidera zespołu The Decemberists, ale czuć w niej ducha Opowieści z Narnii i Alicji w Krainie Czarów. Dzięki wyjątkowym ilustracjom Carson Ellis czytelnik ma do czynienia z prawdziwą klasyką literatury XXI wieku.


Nie czytałam książek dla nastolatek, w sumie ciężko je było takie zdobyć. Internet wtedy dopiero startował, Facebooka jeszcze nie wymyślono a centrum handlowe było 1, oddalone o ok 40 km od miejsca gdzie mieszkałam i jeździło się tam max raz w miesiącu( - ale już stara jestem 😱), ale takie były lata 90-te. Mieszkałam na obrzeżach małego miasteczka i nie zamieniłabym tego czasu za nic na świecie. Zabawy z przyjaciółmi w chowanego, skanie w gumę czy opowiadanie strasznych historii. Znaliśmy każdy kąt, łąki, pola małe zagajniki, potężny las gdzie właziliśmy na ambony, czy mały staw gdzie wyławiało się szczeżuje a latem pływało na pontonie. Brakuje mi tej beztroski i wolności. Bardzo żałuje że współczesne dzieci już tego nie doświadczą. Czasami warto oddać się marzeniom i powspominać swoje przygody z dziecięcych lat. 
Chyba właśnie dlatego sięgnęłam po tę książkę, żeby przypomnieć sobie magię dziecięcej wyobraźni. I nie rozczarowałam się. Przeczytałam ją w 3 dni ! a książka ma ponad 500 stron (pewnie to za sprawą tego, że leżała, plackiem chora na zatoki ehhh). Bardzo ciekawa i wciągająca historia. Praktycznie od razu wkraczamy w zakazany i zaczarowany świat. Każdy chce się dowiedzieć, jak skończy się historia porwania Maksia i jakim cudem Prudencja przeszła przez magiczny krąg. Pojawia się tam dużo postaci, ale są na tyle wyraziste że łatwo je zapamiętać. Świetna pozycja dla dzieci i młodzieży. Barwnie i plastycznie napisana, można łatwo wyobrazić sobie przedstawiony tam magiczny świat. 
W dzisiejszym świecie, gdzie wszyscy gdzieś gonią, może warto zatrzymać się na chwilę, znaleźć wygodny fotel i zagrzebać się z ciepłą herbatą i książką, która przeniesie nas w świat dziecięcej wyobraźni i niesamowitych przygód.


Serdecznie zapraszam do komentowania i polubienia strony na FB 😊


Komentarze

  1. Też tęsknię za latami 90-tymi, pełnymi beztroski i za dziecięcą wyobraźnią, która miała niesamowitą moc :-)
    A tę książkę próbuję zdobyć od dłuższego czasu i nigdzie nie mogę jej znaleźć :-( w co poniektórych księgarniach są już tylko e-booki, a jak już ktoś sprzedaje używany egzemplarz to za nienormalne pieniądze, znacząco odbiegające od ceny detalicznej:-\

    Tylko tej części brakuje mi do uzupełnienia trylogii. Wiesz może gdzie ją zdobyć? Przekopałem już chyba cały Internet, ale bez skutków :-(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam. Mi udało się ją kupić na allegro. Za ok 50-60 zł. Słyszałam że ciężko zdobyć pierwszy tom, szkoda że nie zrobili dodruku... Może spróbuj na Tezeuszu, tam się można zapisać na powiadomienie o dostępności, no i zostaje sprawdzanie allegro... Powodzenia :)

      Usuń
  2. Dzięki :) Sprawdzam co jakiś czas. Na Tezeuszu właśnie się pojawiła za... 130 zł. A tak poza tym, to jest kilka ofert na Allegro oraz Olx i ceny zaczynają się od 100 zł. Coś mi się wydaje, że trafienie na korzystną cenowo ofertę będzie teraz graniczyć z cudem :-/

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty