Crumble czyli owoce pod kruszonką

Teraz mamy najlepszy okres na różnego rodzaju owocowe cuda. Ostatnio bardzo często robię crumble - czyli owoce pod kruszonką. Do tego przepisu można wykorzystać chyba wszystkie znane owoce. Ja najbardziej polecam crumble truskawkowe, truskawkowo - rabarbarowe i malinowe. Na tą chwile te 3 mam wypróbowane :)

Przepis: (na ok 4 porcje)

50 g masła (zimnego)
60 g mąki pszennej
ok 40-50 g cukru (lepiej dać mniej cukru do kruszonki, a posypać nim owoce)
ok 2 łyżki płatków owsianych
owoce, ja tym razem użyłam truskawek (mogą być mrożone), trochę rabarbaru i maliny


Owoce układamy w ceramicznych miseczkach wysmarowanych masłem i posypujemy cukrem
(ok 1 łyżeczka). W misce łączymy mąkę (można przesiać), cukier, masło i płatki owsiane. Wyrabiamy na jednolitą masę. Palcami odrywamy drobne kawałeczki i przykrywamy owoce. Piekarnik nagrzewamy do 180-190 stopni i pieczemy ok. 15-20 minut.
Podajemy na ciepło.

Smacznego !!!


Komentarze

Popularne posty