Krzyż Romanowów

 KRZYŻ ROMANOWÓW


AUTOR: Robert Masello
ILOŚĆ STRON: 550
CENA: 39,99 PLN


Bardzo ciekawa pozycja. Mimo że moim ulubieńcem w dalszym ciągu jest Clive Cussler, czasami sięgam po książki innych gatunków. Ostatnio "pochłaniam" kryminały  i thrillery medyczne. Własnie do tego ostatniego gatunku zalicza się "Krzyż Romanowów". Akcja rozgrywa się w czasach współczesnych, ale jest tez bardzo dużo odniesień do przeszłości. W książce pojawia się postać Rasputina (o jego postaci naskrobie osobny artykuł), Anastazji (zaginionej księżniczki), pojawiają się również zjawy i duchy :) co mi bardzo odpowiada bo nadaje książce lekko mroczny charakter, no i najważniejszy motyw to pandemia hiszpanki 1918 - 1919, od której wszystko się zaczyna i cały czas toczy się gdzieś na drugim planie. Książka liczy 550, przeczytanie jej zajęło mi niecałe 2 dni (ufff dość szybko mi poszło). Jest to jedna z tych książek, które jak zaczniemy czytać nie da rady się oderwać. Akcja toczy się w dość szybkim tempie, autor nie zanudza nas długimi i nudnymi opisami. Postacie opisane w bardzo przyzwoity sposób. Jedyna rzecz do której bym musiała się przyczepić to wątek miłosny dwójki głównych bohaterów... W skrócie, książkę się czyta, czyta, czyta akcja toczy się swoim tempem aż tu nagle na końcu wyznanie miłości na które w ogóle się nie zapowiadało (chyba że coś mi umknęło).... możliwe że autor chciał zaskoczyć czytelnika.... ale mi się to trochę gryzie... No nic, pomarudziłam trochę :) żeby nie było aż tak idealnie :)
Więcej nie zdradzę, trzeba przeczytać !!! :)

Książka idealna dla ludzi lubiących szybką akcje i przygodę, połączoną z historią i kapką medycyny
Dla mnie idealna :) Polecam !!!!



Od lewej: Olga, Maria, car Mikołaj II, caryca Aleksandra, Anastazja, Aleksy i Tatiana


Grigorij Jefimowicz Rasputin





Komentarze

Popularne posty