Bullet Journal / Październik 2019 / Planowanie

Dzisiaj będzie parę słów o tym, jak wygląda u mnie planowanie miesiąca w Bullet Journal !

Zacznę może od tego, że BJ to dla mnie najwygodniejsza i najlepsza forma planowania. Lubię mieć wszystko uporządkowane i rozpisane. A poza tym ogromną satysfakcję daje wykreślanie kolejnych zadań z listy lub wykonanie planu na dany dzień, tydzień czy miesiąc. 

Był taki czas że korzystałam z plannerów (pewnego roku z aż 4 na raz), ale nie za bardzo odpowiadał mi taki system. Zazwyczaj denerwował mnie brak miejsca na notatki, przemyślenia i pomysły. A jeśli coś ważnego zapisuje się na luźnych kartkach, to po jakimś czasie kartki zawsze magicznie znikają...

Bullet Journal jest dla mnie idealnym rozwiązaniem ! Mogę w nim pisać, rysować, tworzyć tabele, zestawienia itp. i wszystko mam w jednym miejscu. Jeżeli nie macie pomysłu jak zacząć jest wiele książek z których można czerpać inspiracje, nie wspominając o specjalnych kontach na Pinterest czy Instagramie. Najważniejsze to (czasem metodą prób i błędów) znaleźć swój idealny system planowania.


1. Bullet Book Bądź pięknie zorganizowana, David Sinden, wyd. Insignis, cena ok. 25,00 zł
2. Twój rok z Bullet Bookiem, Zennor Compton, wyd. Insignis, cena ok. 30,00 zł

Na planowanie miesiąca przeznaczam 2 strony, na jednej w pionowym słupku, wypisuje dni miesiąca i zaznaczam kolorem weekendy. Każdy miesiąc ma swój kolor przewodni np. październik - pomarańczowy. Następnie zaznaczam urodziny, które wypadają w danym miesiącu (bo o tym najczęściej zapominam), ważne spotkania i wyjazdy.

Szybki rzut okiem na taką listę i już mniej więcej wiem jak rozplanować sobie dany miesiąc na tygodnie.


Druga strona to MAŁE CELE. Zawierają to, co muszę zrobić w danym miesiącu, nie tylko w pracy, ale też w domu i życiu. U mnie są to 4 podpunkty w każdej z 3 kategorii. Jeśli wypiszemy ich za dużo, możemy mieć problem z ich realizacją i przez cały miesiąc denerwować się, że jeszcze tyle jest do zrobienia a czasu brak. 

1. BLOG/PRACA

Postanowiłam, że do końca roku rozwinę bloga, choć staram się trzymać wytyczonych norm, nie zawsze wszystko się udaje. Dlatego zapisuję sobie w widocznych miejscach jakie wyznaczyłam sobie minimum, jeśli chodzi o posty na blogu.

Jeśli chodzi o moją pracę zawodową to jestem handlowcem (prowadzę razem z mężem firmę). Tworzę m. in oferty handlowe i szukam nowych klientów, co czasami jest bardzo czasochłonne i wymaga dobrze rozplanowanej pracy.

No i na koniec jeszcze praca w wydawnictwie, które prowadzimy z mężem. Do końca roku mamy kilka ważnych projektów w tym kalendarz, nad którym aktualnie pracujemy i szukamy materiałów zdjęciowych. W międzyczasie powstał również pomysł (głównie mój), żeby wydawać zeszyty historyczne. Pierwszy ma być wydany w styczniu 2020 r. a ja muszę go stworzyć od podstaw, więc rozpisanie planu pracy to podstawa żeby ze wszystkim zdążyć i nie zaniedbać innych zadań.

2. ŻYCIE

Tutaj zapisuje np. nasze zalecenia zdrowotne, wizyty u lekarzy, badania. Znajduje się tam też informacja jaką dietę aktualnie stosujemy. Na dzień dzisiejszy ponieważ musimy trochę powalczyć z cholesterolem, jest to dieta śródziemnomorska, więc w najbliższym czasie, poczytam więcej na ten temat i później rozpisze wszystko na stronach w Bullet Journal, żeby przy planowaniu posiłków, wiedzieć na jakich produktach i zasadach się głównie opierać. 

3. DOM

Podpunkty w tym dziale dotyczą tego, co muszę zrobić w domu. Np. gdzie zmienić wystrój, co trzeba dokupić lub wymienić (sprzęty, meble, dekoracje). Przydaje mi się to zwłaszcza teraz, kiedy remont jest PRAWIE skończony, a wiem z doświadczenia że to prawie, jeśli się tego nie dopilnuje, może trwać kilka miesięcy :)

W moim BJ mam osobną stronę na każde pomieszczenie w domu, gdzie wypisane są wszystkie prace do skończenia i rzeczy do kupienia lub wymiany. Łatwiej jest wtedy wszystko zorganizować i wykreślać powoli podpunkty z listy. Na każdy miesiąc wybieramy z tych list jedną lub 2 rzeczy/prace (zależy od budżetu) i powoli realizujemy swój plan. 


Jeśli podobał się wam ten wpis, to dajcie znać czy przygotować ich więcej w tematyce planowania i Bullet Journal. 



Komentarze

Popularne posty