Aromatyczna rozgrzewająca herbata

Potrzebne składniki:

Porcja na garnek ok 3l

3 małe jabłka
3 gruszki (mogą być suszone)
10-12 suszonych wędzonych śliwek
różne cytrusy - mogą być pomarańcze, mandarynki, limonka
kora cynamonu
łyżka miodu (ja dodałam ze spadzi iglastej)
goździki
2-3 torebki czarnej herbaty earl grey
świeży imbir ok 2 cm
kardamon


Sposób przygotowania:

Do garnka nalewamy zimnej wody, ale nie do pełna. Dodajemy wędzone śliwki, ok 6 goździków, korę cynamonu, 1 łyżkę miodu, pokrojone w ósemki jabłka (najlepiej ze skórką), imbir (również ze skórką), obrane i pokrojone gruszki i czekamy aż na małym ogniu wszystko lekko się zagotuje. W między czasie w szklance ok 300 ml zaparzamy mocny napar z 2 herbat earl grey i dolewamy do garnka. Na sam koniec dodajemy ok 0,5 łyżeczki kardamonu i zdejmujemy z ognia. Do szklanek wrzucamy po 1 goździki i kilka plastrów cytrusów. Ja dodałam pomarańcze i limonkę i zalewamy. 


Herbata jest pyszna, bardzo aromatyczna i rozgrzewająca, idealna na chłodne wieczory. Jeżeli przygotujecie (jak ja) większą ilość, najlepiej odcedzić owoce i przechowywać w lodówce, w razie potrzeby podgrzać. 
Inspiracje na ten przepis znalazłam w grudniowej Werandzie

Smacznego !!!

Komentarze

Popularne posty